Þeir sem hafa fylgst með mér í einhvern tíma gætu sakað mig um að vera á móti auglýsingum, svo mig langar aðeins að fjalla um þær í dag. Ég er alls ekkert á móti auglýsingum, per se. Ég hinsvegar vil, í öllum tilfellum, nota þær markaðsaðgerðir sem henta best viðkomandi aðila, markaði og brandi, og sem skila sem allra mestri arðsemi (mmmm skemmtilega bissnesslegt orð! :) - og sem hægt er að sýna fram á að skili þeirri arðsemi og árangri. Því miður erum við allt allt of oft að nota auglýsingar bara út í loftið og ekki að hugsa nógu vel út í hvað við viljum að þær geri og mæla hvort þær … [Read more...]
Owning or Renting Your Marketing
Those that have been following me for a while might accuse me of being anti-advertising. So I want to address that today. I am not against advertising, per se. However, I want to make sure that businesses are always using the marketing activities most suited to themselves, their market and their brand, and activities that give them the best return on investment (hmmmm very much a business phrase! :) - and activities that can be measured to show that they are really delivering results and that all important ROI. Unfortunately, many of us just throw adverts out there and don't think … [Read more...]
Pissar þú í skóinn?
Ég er alsæl að bjóða velkominn gestabloggara á MáM bloggið. Þetta hefur staðið til lengi, en það er jú staðreynd að duglegt fólk sem hefur eitthvað að segja hefur líka mikið að gera og því hefur tekið sinn tíma að koma þessu af stað. Vonandi verður þetta bara fyrsti af mörgum skemmtilegum, áhugaverðum og gagnlegum gestabloggum. Í dag bloggar hún Halla Kolbeinsdóttir, viðskiptastjóri hjá Hugsmiðjunni, en við Halla kynntumst haustið 2012 þegar ég vann með Hugsmiðjunni í markaðsstefnunni þeirra. Síðan þá hafa þau bara verið að rokka sífellt feitar og feitar (bókstaflega - það er fullt af … [Read more...]
Peeing in your shoe
I am very happy to welcome a guest blogger to the Marketing Untangled blog. I have been meaning to do this for a while, but the fact is that active people that have something to say are also busy people so it has taken a little while to get going. Hopefully this is just the first of many fun, interesting and useful guest blogs. Today our blogger is Halla Kolbeinsdottir, account manager at Icelandic web design agency Hugsmiðjan. I had the pleasure of getting to know Halla in the autumn of 2012 when I worked with the agency on their marketing strategy. Since then they have been rocking … [Read more...]
Stop Trying to Sell!
Peter Drucker said: "...the aim of marketing is to make selling superfluous. The aim of marketing is to know and understand the customer so well that the product or service fits him and sells itself. Ideally, marketing should result in a customer who is ready to buy. All that should be needed then is to make the product or service available." No one wants to be interrupted Despite this, there are always people out there who continue with salesmanship, à la used car salesmen. There are courses on salesmanship, sales techniques, closing the sale etc. etc. There are still people who you … [Read more...]
- « Previous Page
- 1
- …
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- …
- 44
- Next Page »




