In previous posts I’ve discussed why you can’t sell to absolutely everyone and how you need to find your dream customer, the best target group or groups to focus on. But how do we define those target groups? The classic way is to define them by demographical and geographical things like age, gender, income brackets, education level etc. In some cases, this is very relevant. In others, it doesn’t matter whatsoever! Whether demographics or location is relevant in your case or not, you are always going to have to drill down and find out more. You have to get to know these people like your best … [Read more...]
Stundum verður maður bara að reka viðskiptavinina!
Það er mikilvægt að finna rétta markhópinn fyrir þig, fólkið sem þú átt að vera að selja til. Ein besta leiðin til þess er að finna draumaviðskiptavininn. Þetta fólk sem þú algjörlega elskar að vinna með og fyrir. Hefurðu hinsvegar nokkurn tímann hugsað út í hversu mikilvægt það er að vita hverjum maður vill ekki vinna með eða fyrir? Það er jafn mikilvægt í markaðssetningu að fæla frá þá viðskiptavini sem þú vilt ekki, eins og að draga að þá sem þú vilt fá. Og það getur þýtt að þú þurfir hreinlega að reka viðskiptavini! Nú hugsarðu kannski: "Jæja, nú er hún endanlega orðin rugluð!" … [Read more...]
Your Dream Customer – How To Find Your Ideal Target Group
We may know that it’s not the most effective way to market to just try to reach everyone. The problem is, we just don’t know who are the right people for us to market to. How on earth do you figure out the best target group or groups for your business? Well, worry no more, because I am coming to your rescue ;) The biggest clue to your ideal target group are your existing customers. … [Read more...]
Hverjir eru þetta? Skilgreindu markhópana með meira en bara tölum og hörðum skilgreiningum!
Í fyrri póstum höfum við skoðað af hverju þú getur ekki selt öllum og hvernig þú getur fundið drauma viðskiptavininn þinn, og þar með besta markhópinn eða bestu markhópana fyrir þig að einbeita þér að. En hvernig skilgreinum við svo þessa markhópa? Klassíska leiðin er að skilgreina þá lýðfræðilega og landfræðilega, eftir hlutum eins og aldri, kyni, tekjum, menntunarstigi o.s.frv. Í sumum tilfellum á þetta algjörlega við, en í öðrum skiptir þetta bara alls engu máli! Hvort sem lýðfræði eða landafræði á við hjá þér eða ekki, þá muntu alltaf þurfa að fara dýpra og læra meira um þá sem þú ert … [Read more...]
What Is A Brand? – the experts weigh in
Somehow the marketing world does not seem to be able to agree on one definition of a brand. Although most seem to pretty much agree on what it is, we don't seem to have found a universal way of putting it into words. So I thought it would be interesting to see how various experts throughout the years have put it into words... So here we go... Your brand is what people say about you when you leave the room. - Jeff Bezos, Amazon A brand is the set of expectations, memories, stories and relationships that, taken together, account for a consumer’s decision to choose one product or … [Read more...]
- « Previous Page
- 1
- …
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- …
- 44
- Next Page »