In a previous post we discussed how people need to be able to put us in a box, or in a drawer if you will. They need to easily, in a split-second, know what we are in order for it to register with them and have a chance of being stored in memory. However, that is not enough. Those who have read my book, Marketing Untangled, are familiar with the marketing process. The marketing process tells us that in order for people to buy from us, they not only need to be aware of us but they need to be interested, to like us and trust us. In order to do that, our brand needs to have a variety of … [Read more...]
Branding II: Í hvaða skúffu viltu vera?
Brandið þitt er öflugasta tólið í markaðssetningunni þinni. Ég hef fjallað um í það í fyrri póstum og þá staðreynd að við erum alltaf með brand, hvort sem við ætlum okkur það eða ekki. Ég hef líka talað um að þú þurfir að finna út hvert brandið þitt er, áður en þú getur farið að móta það í það sem þú vilt að það sé. Spurningin er þá, hvernig viltu að brandið þitt sé? Í dag eru allir að tala um að hugsa út fyrir kassann og vá hvað ég gæti ekki verið meira sammála um nauðsyn þess! Hinsvegar, þegar kemur að branding, þá þarftu að hugsa um að vera í kassa. Einskonar brand kassa. Fyrsta skrefið … [Read more...]
Marketing is branding
One of the reasons I fell in love with the subject of marketing was that when I did my MBA I quickly realised that marketing is the very heart of every business. Without marketing there can be no business. Non-marketing people often hate it when us marketing nerds harp on about how “business = marketing”. The thing is though, it’s true. I cannot stress this enough, so I figured it would be good to enlist the help of two of my favourite business gurus in management and marketing in the last century: Peter Drucker and Al Ries, to drive home the message of just how important marketing … [Read more...]
Hvað eru markaðsmál?
Mjög oft þegar ég er í ráðgjöf eða að kenna þá finn ég að hugtakið markaðsmál er á reiki hjá mörgum. Það er ósköp skiljanlegt. Við markaðsfólkið erum svolítið eins og iðnaðarmennirnir og erum ekkert dugleg að markaðssetja okkur sjálf. Þessvegna setti ég saman þennan litla glærupakka bara svona til að reyna að ná okkur öllum á sömu blaðsíðu - og að hjálpa að bæta ímynd okkar markaðsfólksins - við erum nefnilega ekki með horn og hala og öll eins og við séum að selja lélega notaða bíla ;) Hvað eru markaðsmál? from Thoranna Jonsdottir, MBA … [Read more...]
Brand: Find Your Drawer!
Your brand is the most powerful part of your marketing. In previous posts I have talked about what a brand is and that we always have a brand, whether we mean to or not. I have also talked about how you need to find out what your brand is before you can start to shape it into what you want it to be. The question then is, what do you want your brand to be? Everywhere we go these days people are talking about thinking outside of the box. I could not agree more. The world is full with people in boxes and it doesn’t do us any good. However, when it comes to branding, you do need to think about … [Read more...]
- « Previous Page
- 1
- …
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- …
- 44
- Next Page »